Haarkleuring

Terugkeren naar de lijst

Weet iemand hoe haar kan gekleurd worden, wanneer men een allergie heeft voor produkten die door de dameskappers wordt gebruikt om haar te kleuren ( d.bruin ). Ik heb ergens gehoord van een alternatief : henna ... Hoe gebeurd de kleuring en met wat en waar te vinden. Kan dit gedaan worden door dameskappers? Ik heb bruin haar en de vergrijzing begint. Ben in de 60 -er jaren. Heeft iemand ondervinding en bedankt voor de eventuele reakties.

Hallo,

je bent in de 60 en de vergrijzing ""begint" !!!!!!!!!!!!!!
nu pas ??
wie wil er allemaal ruilen ?

ik vind henna geen goed idee
een goede kleuring kan alleen bij de kapper en die hebben tegenwoordig "producten die haar niet kapot maken

succes ermee zeer tevreden zeer tevreden zeer tevreden

myriam

ik ga al 40 jaar naar dezelfde kapster en ben nog steeds heel tevreden ,ze volgde nog lessen op school toen ik al ging zeer tevreden zeer tevreden

cobeke het schijnt dat er nu al kleurprodukten bestaan volledig op natuurlijke basis maar niet iedereen werkt daarmee omdat het wel redelijk duur is glimlach

Het probleem is: ik ben allergisch voor het produkt (paraphenyleendiamine) dat in de kappershaarkleuring zit. De kappers weten niet wat dit is en of het in hun produkten zit. Dus geen risico willen ze nemen als je dit zegt, en dus sta je nergens. Wanneer je dan van henna spreekt, is dit tegen hun winkel ... En wordt het ook afgekeurd. Ik heb vernomen dat sommige vrouwen henna gebruiken, maar het resultaat is niet zo bevredigend van kleur en soms verschijnen er rare kleuren ..., en achteraf kan je niet meer terug keren naar de gewone kleuringen. Het risico van deze allergie is te groot om zo maar een testje te doen bij een kapper die niet weet wat in zijn produkten zit. Zelfs hebben veel kappers een allergie ontwikkeld door veel van hun produkten en hebben hun schaar aan de haak moeten hangen! Is er dan geen oplossing, en blijft het ... mooi grijs is ook niet mis .... Maar ik zou toch graag donker bruin (blijven) haar hebben. Moest iemand een oplossing hebben, laat maar weten en dank bij voorbaat.

Ik ga naar een biokapper in Gent en ben tevreden met het resultaat