Cruise ervaring

Terugkeren naar de lijst

Hallo iedereen,

Wij hebben het cruisen 3jaar geleden ontdekt en we doen het heel graag.
Dit jaar hebben we er drie opzitten, Caraiben, Noorse fjorden en deel van de middellandse zee.
Wij doen dat met Royal Caribbean en Celebrity maar zouden graag ervaring uitwisselen betreft andere maatschappyen, we zijn heel tevreden van deze rederijen maar het kan nooit kwaad eens iets van de andere te horen, ik heb ook al op verschillen forums gekeken en ben daardoor al en ervaren cruiser heb er ook al 8 achter de rug.

Wie vertelt ons zijn ervaring, ik ga dat ook natuurlijk doen, vuur jullie vragen maar af en wie weet komt er daar en fijne vriendekring van.

Iedereen en fijne cruiservaring en fijne dag in ons kille Belgie
Groetjes Erica

wij zijn reeds verschillende keren met een P en O cruise schip weggewesst, het vertrek is natuurlijk meestal via Southampton maar dit zijn zeer mooie schepen, zeer netjes en 24 h per dag warme keuken die ook lekker is !! Je kan kiezen tussen schepen met of zonder kinderen aan boord hetgeen sommige mensen liever hebben .

glimlach Ook wij hebben van het cruise-reizen geproefd.
Het is gewoon zalig dat je verschillende landen bezoekt en leert kennen zonder je te moeten verplaatsen met vliegtuig, bus, of trein.
Je schip brengt je op een aangename manier van het ene land naar het andere, terwijl je geniet van alle facilteiten en geneugten aan boord.
Wij hebben meer dan positieve ervaringen met Seabourn.
Deze maatschappij heeft enkel kleinere schepen in de vaart met een beperkt aantal passagiers aan boord (van ongeveer 200 tot ongeveer 450) die van alle luxe kunnen genieten. Het culinair aanbod is meer dan voortreffelijk en de passagiers worden door de all-in formule meer dan verwend.
In december start onze volgende cruise van Dubai (via India, Thailand, Indonesie en Maleisie) naar Singapore.
Wij kijken er nu reeds naar uit.
Eén raad aan alle cruiseliefhebbers: doen!!!

En hele fijne cruise Zafira en mooi veruitzicht dat staat ook op ons programma wij hebben er nu 3 voor 2013 geboekt kijk er ook al naar uit wij vertrekken op 17/01 naar de Caraiben zuid en mei wordt het de middellandse zee en in september de zwarte zee.
Ook mijn moto is cruisen is heel fijn en raad het iedereen aan je komt ontspannen terug.
grts

Ik overweeg ook volgend jaar een cruise te doen liefst naar de Noorse fjorden maar is een all-in formule interessant gezien de uitstappen en bezoeken en is dit niet vrij duur in twee eenpersoonskajuiten (echtgenoot snurkt nogal hard!)
Dank je wel van jullie tips.

wij hadden een superervaring met een cruise op de 'Starclipper'. Dit is een viermaster en dus kleinschalig.
Enkele jaren geleden lieten we ons verleiden tot een cruise op één van die grote cruise-schepen op middellandse zee.
Het schip was prachtig, het eten lekker, zeer mooie kajuit met terras. Maar....het schip zat vol met Italiaanse families met kinderen. Vee lawaai en rondgeloop dus. Het zwembad steeds vol met 10-12 jarigen. Geen rustige cruise. Hierdoor ook niet gezellig in de vele bars die bijna altijd leeg waren. Let dus op met maatschappijen die kinderpromoties geven. Houd er ook rekening mee dat je bij de prijs van je cruise nog eens ongeveer hetzelfde bedrag uitgeeft aan excursies.
Gelukkig waren we in gezelschap van vrienden anders hadden we na drie dagen het vliegtuig terug genomen.

beste,
is er iemand die onlangs een cruise naar de noorse fjorden met de blauwe vogel heeft gedaan? ervaringen zijn welkom!
groetjes

Hallo,
Ik heb nog geen ervaring maar doe wel volgende maand mijn eerste cruise met de Blauwe Vogel naar de fjorden en ben zeer benieuwd.
Tot hier toe heb ik nog van niemand complete info gekregen over het verloop, de prijzen van uitstappen.... Iedereen antwoordt steeds hetzelfde 'het is de moeite' maar daar ben je niets mee als onervan cruiser
Groetjes