Cruise

Terugkeren naar de lijst
[pas en ligne]
rit

Hoi,we willen graag een cruise maken met reisorganisatie de blauwe vogel.
Heeft iemand hier ervaring mee?

dag wij zijn al 20 keren met de blauwe vogel mee geweest en vier cruisse gedaan en alijd goed mee gevallen

Zeker doen want de Blauwe vogel is een goede maatschappy, wij hebben 3jaar geleden en cruise Noord America en Canada gedaan alles was heel goed verzorgd en tot op de top georganiseerd, wij hebben het nog zonder begeleiding gedaan want de 2 mensen die nu mee cruisen waren er nog niet het was haar 1ste cruise om alles eens te bekijken.
Als het de 1ste keer is dat jullie cruisen raad ik dat zeker aan dan weet je hoe het reilt en zeilt.
Wij zitten ondertussen aan 7 cruisen, naar de Caraiben daar zijn we al 3 keer geweest en zijn weer juist thuis, de middellandse zee met vertrek uit Venetie prachtig was dat en mei 2012 hebben we de Noorse fjorden gedaan dat was het einde we zijn daar ook mensen tegen gekomen van de Blauwe vogel ze waren daar met 300 man, dit jaar doen we nog 2 cruisen.
Ja wij zijn verkocht aan cruisen en opgelet want dit is besmetelijk, ik regel nu alles zelf want kies liever zelf mijn kajuit en heb veel ervaring in reizen ben zelf reisleidster geweest.
Als je iets moet weten vraag het maar gerust
Groetjes
Erica

[pas en ligne]
rit

Bedankt voor de nuttige informatie

Spijtig wel dat De Blauwe Vogel geen opstapplaats(en) heeft in het Brusselse en dat heeft ons weerhouden om dit jaar toch nog geen cruise te boeken. Wij hadden die naar de Middellandse Zee overwogen in mei maar misschien dan volgend jaar als er ook opstapplaats zou zijn met de autocar in het Brusselse. Valt de autobusrit niet te lang van België naar Venetië want er wordt weinig info over gegeven op hun website? Wat bedoel je dat je nu je eigen kajuit kiest? Kan dit niet bij De Blauwe Vogel?
Ik ben een leek terzake hoor en de reisboeken over cruises (MSC, Celebrity ...) zijn niet van de meest duidelijke als men nog nog een cruise gedaan heeft. Thx van alle mogelijke info.

Bij de blauwe vogel kan je niet kiezen betreft u kajuit wel het type (binnen, buiten, terraskajuit enz) maar niet op welk verdiep en nummer, dat vind ik vervelend want wij weten al waar de beste zijn maar de prijs is wel ok.
De reis naar Venetie met de autocar daar kan ik niet van mee spreken want we zijn per vliegtuig gegaan ik ben niet voor de bus ben 1 keer naar Barcelona gegaan per bus en dat nooit meer geef mij maar en vlucht maar dat is persoonlijk.
Ik regel alles zelf via internet en book bij de maatschappy zelf in mei vertrekken we weer met Royal Caribbean International voor ons de beste maatschappy naar de middellandse zee vanaf Barcelona eerst blijven we 3 dagen in deze mooie stad.
Wil je nog verder informatie laat het maar weten.
Groetjes Erica

Hoi Erica,
Versta ik je dan goed dat je googled naar de interessante vliegtuigtickets? En dan van de luchthaven naar de haven van vertrek met de taxi? Of bedoel je dat je via Royal Caribbean zowel de cruise als je vliegtuigtickets via internet boekt? Ik vond het nogal onduidelijk op de website en door te weinig kennis hebben mijn man en ik besloten dit jaar dan maar eens naar Kreta te gaan op vakantie. Met de nodige bijkomende info die ik nu van jou bij ontvang zou het wel kunnen dat de cruise op de Middellandse zee voor volgende zomer zou zijn. Ik vermoed wel dat de facultatieve uitstappen die je tijdens de cruise kan boeken nog bij te betalen zijn. Wat is hiervan de gemiddelde prijs? En is een formule 'all-in' interessant op voorhand te boeken of pas op het schip? Wat is die free-dinner; dat je mag eten wanneer je wil?
Alvast bedankt hoor
Diane

Ik boek de cruise en het vliegticket ook het vervoer appart je kan dat niet via Royal dat is alleen voor amerikanen.
Bij royal kan je in het restaurant eten daar heb je de vroege tijd rond 6u30 of de late 8u30 je kan ook altijd naar de zelfbediening waar je altijd kunt eten tot 'avonds laat.
All in formule is altijd het eten ,shows enz bij de prijs de drank moet je altijd betalen je kan wel pakketten aanschaffen dat kan je op voorhand als je online in checqt of op de boot zelf.
Voor mij is de site wel overzichtelijk maar je moet natuurlijk goed engels kennen en en beetje zoeken, hoop dat je snel en cruise maakt want het is heerlijk kijk er weer al naar uit voor onze volgende in mei in september doen we de zwarte zee die is ook al geboekt wij boeken vlug want willen toch de kajuit dat we graag hebben en dat moet zeker 8maand op voorhand.
Voor 2014 staat Alaska op het program je kan nu al boeken en ben volop bezig met kijken met wie we gaan doen met Royal of Celebrity dat gaan we binnenkort boeken, het zullen er 2 worden in 2014 want Alaska valt duur uit zeker en balkonkajuit en de vluchten komen ook op 1000€ per man.
Ik wens jullie en fijne voorbereiding voor Kreta ik ga niet zou graag naar Griekenland de mentaliteit staat mij niet aan
Kijk toch maar regelmatig naar de Blauwe Vogel site want daar doen ze fijne reizen die prijs/kwaliteit altijd in orde zijn zou zeker aanraden de 1ste maal cruisen alles te laten doen want er komt veel bij kijken.
Vele Groetjes
Erica

Dank je wel van al je informatie. Misschien nog enkele tips voor het zoeken van de goedkoopste vlucht en taxi of gewoon googlelen? Na jaren Turkije en Egypte en er veel bezocht te hebben is onze keuze nu eens op Kreta gevallen. Eiland dat ik nog ooit bezocht heb in mijn laatste humaniora (lang geleden dus) maar mijn echtgenoot nog niet.
Ik wens je ook fijne cruises dit jaar en hoop je nog te mogen lezen
Groetjes
Diane

hallo, wij vertrekken voor de eerste maal met NCL Norweigen star vanuit Venetie op 17/07/2017
Wie geeft er ook geboekt ?
Wij zouden het leuk vinden om mensen te ontmoeten uit ons eigen land om mee te reizen en een leuk gezeldschap !
grtjes