Yoga voor je bekkenbodemspieren

Erover praten op het forum Uitprinten Stuur naar een vriend

Niet alleen je urinaire gezondheid, maar ook je seksleven gaat er op vooruit met deze yoga-oefeningen!

Bekkenbodemtraining was tot voor kort een begrip wat voorbehouden was aan zwangere vrouwen en jonge moeders. Na een zwangerschap wordt immers vaak aangeraden bekkenbodem oefeningen te doen. Maar weet je dat yoga voor je bekkenbodem ook lang na je zwangerschap (of ervoor) zorgt voor een mooie lichaamshouding, een positief levensgevoel en bevredigende seksualiteit?

Yoga Bekkenbodem 1

- Ga liggen en spreid je benen zo breed als je schouders zijn
- Ontspan je billen en ondermaag
- Span de bekkenbodemspieren aan voor 5 seconden en ontspan daarna weer

Yoga Bekkenbodem 2

- Ga liggen en buig je knieën en adem in
- Span je bekkenbodemspieren aan terwijl je je billen omhoog doet
- Stop met ontspannen en ga rustig terug naar de beginpositie

Yoga Bekkenbodem 3

- Doe je knieën en handpalmen op de grond
- Terwijl je inademt, maar je je rug bol en span je de bekkenbodemspieren aan voor 5 seconden
- Ontspan wanneer je uitademt en kom je terug in de beginpositie

Yoga Bekkenbodem 4

- Ga zitten en plaats je voeten naar buiten op de grond
- Span de bekkenbodemspieren aan voor 5 seconden terwijl je je voeten naar binnen draait
- Ontspan en kom terug in de beginpositie

Yoga Bekkenbodem 5

- Zit in de kleermakerszit of ook wel easy pose genoemd in de yoga wereld
- Span de bekkenbodemspieren 5 seconden aan en ontspan daarna weer