Meer slaap, meer afvallen.

Erover praten op het forum Uitprinten Stuur naar een vriend

Als een van je voornemens voor het nieuwe jaar was om af te vallen en je een moeilijke tijd hebt om weg te blijven van snoep, probeer dan meer te slapen!

Onderzoekers van King’s College London ontdekten dat meer slaap ervoor zorgt dat je minder suiker eet. Meer slaap leidt tot een gezonder dieet!

Zo maar even 10 gram (tweeënhalf theelepeltjes) suiker aten de ouderen die meer dan 7 uur slapen per nacht minder dan diegene die minder dan 7 uur slapen. Door langer te slapen verminderde ook de totale inname van koolhydraten.

"Het feit dat meer slaap bijdraagt ​​tot een vermindering van de inname van vrije suikers, waarmee we de suikers bedoelen die door fabrikanten aan het voedsel worden toegevoegd, en ook suikers in honing, siropen en vruchtensap, suggereert dat een eenvoudige verandering in levensstijl mensen echt kan helpen gezonder te eten, "zei onderzoeker Wendy Hall.

Hoe kan je langer slapen dan je gewend bent?

- vermijd cafeïne vóór het naar bed gaan
- zorg dat je altijd dezelfde, ontspannende routine volgt om het bed in te gaan
- ga niet hongerig slapen
- ga altijd op hetzelfde uur slapen

Een recent onderzoek heeft aangetoond dat het drinken van kersensap voor het slapengaan ook mensen kan helpen langer te slapen. Het onderzoek, dat werd gepubliceerd in het American Journal of Therapeutics, ontdekte dat het drinken van scherp kersensap voor het slapengaan seniors met slapeloosheid 84 minuten langer deed slapen.