Eet jezelf jong!

Erover praten op het forum Uitprinten Stuur naar een vriend

Oud willen we allemaal worden, maar we willen er wel jong blijven uitzien. En dus verzorgen we onszelf met crèmes en lotions om onze stralende look te behouden. Maar wist je dat ook voeding een belangrijke bondgenoot is in de strijd tegen veroudering? Integreer alvast de volgende ingrediënten in je menu...

Zalm: natuurlijke injectie van collageen

De rijkdom aan omega 3 in zalm werkt bevorderlijk voor onze celvernieuwing. Bovendien stimuleren de eiwitten in zalm de productie van collageen, een stof die de huid een gladder uitzicht geeft.

Avocado’s: bron van kalium

De avocado is een vrucht (ja, een vrucht en geen groente) die rijk is aan kalium. Kalium of potassium is niet alleen belangrijk voor onze nierfunctie, maar staat ook bekend om zijn ontspannende werking. En als we onszelf ontspannen voelen, gaan ook onze gelaatsspieren zich ontspannen. En dat heeft dan weer een gunstig effect op onze rimpeltjes. Avocado’s zijn bovendien rijk aan vitaminen E, C en K.

De zoete aardappel: een super antioxidant

Zoete aardappelen zijn rijk aan beta-caroteen, wat een sterke antioxidant is. Deze groente wapent je tegen leeftijdsgebonden verschijnsels zoals rimpels en fijne lijntjes. De zoete aardappel bevat ook beschermende fenolzuren, al is dat dan vooral in de schil. En in tegenstelling tot de aardappel, worden we van zoete aardappelen niet dik.

Erwten: meer elasticiteit

Door de luteïne en zeaxantine die ze bevatten, versterken erwten de huidcellen en zorgen ze voor meer elasticiteit. Erwten zijn ook rijk aan vitamine A, dat een rol speelt bij de vorming van de buitenste laag cellen van de huid, de epitheellaag.

Lees ook het artikel Jong blijven dankzij een gezonde voeding.