Amandelen tegen grijze haren

Erover praten op het forum Uitprinten Stuur naar een vriend

Wist je dat een aantal voedingstekorten daadwerkelijk kunnen leiden tot het verliezen van de glans van je haar?

Geen zin in grijs haar? Kies voor voedsel dat essentiële vitamines en mineralen bevatten om je kleurrijke lokken te behouden.

Amandelnoten

Amandelen zijn een simpele snack om de honger tussen maaltijden te stillen en een aantal studies stelt dat de consumptie van amandelen het slechte LDL cholesterol kan helpen verlagen. En net dat is goed voor het voorkomen van grijzen haren.

Bessen

Bessen en vooral aardbeien zijn een verrukkelijke manier om extra vitamine C binnen te krijgen. Vitamine C helpt om collageen te produceren (wat binnen de haarzakjes zit) en bestrijdt vrije radicalen die gerelateerd zijn aan het verouderingsproces. Verdere antioxiderende vitamines zijn vitamine A (denk aan oranje en geel fruit) en vitamine E (noten en bonen).

Chocolade

Een gebrek aan koper kan leiden tot vergrijzende haren. Koper is essentieel voor de productie van melanine – de bron van je haarkleur. Om genoeg koper binnen te krijgen kun je kiezen voor ... chocolade. Chocolade bevat de kracht van koper; net als linzen en champignons.

Salade

Kies voor donkere bladgroenten voor je belangrijke B-vitaminen. Je hoofdhuid heeft vitamine B6 en B12 nodig voor de productie van rode bloedcellen die zuurstof en voedingsstoffen transporteren. Haarkleur draait ook om hormonen, en vitamine B2 is een belangrijke speler in de hormoonproductie.

Vis

Zalm wordt vaak aangeprezen wegens zijn gezondheidsvoordelen, dus het is geen verrassing dat deze vis belangrijk is voor gezond haar. De selenium in zalm helpt om de hormoonproductie te reguleren die essentieel is voor gezonde lokken.