Tips & Tricks: zo krijg je een plattere buik!

Erover praten op het forum Uitprinten Stuur naar een vriend

De ene heeft er al wat meer last van dan de andere: een buikje. Wij zetten op algemene aanvraag enkele tips op een rijtje om een plattere buik te krijgen!

Uiteraard kan dit lijstje nog worden aangevuld, maar hieronder alvast enkele goeie tips om een strakkere buik te krijgen:

Vermijd koolzuurhoudende dranken

Beter nog: vermijd zowel koolzuurhoudende als gesuikerde dranken. Ook bier vermijd je beter. Ga liever voor een fris glas witte wijn of water uiteraard, dat drink je zo veel je wil, eventueel met een beetje citroensap voor de smaak.

Opgezette buik voorkomen

Vermijd best bruine bonen en aanverwanten als je daaraan gevoelig bent. Eet ook geen fruit vlak na de maaltijd en drink geen te koude dranken. Ook melk kan soms een opgeblazen gevoel veroorzaken, zorg daarom goed voor een gezonde darmflora, door bijvoorbeeld yoghurt te eten.

Bewegen

Bewegen is goed voor alles, dus ook om je buik strakker te krijgen!

Minder Koolhydraten

Eet minder brood, aardappels, pasta, rijst en suikerrijk fruit.

Groenten, groenten en nog eens groenten

Eet veel groenten, zeker rauwkost. Maak een slaatje als lunch en maak aan met wat olijfolie, een beetje zout en citroensap, zeker géén mayonaise

Buikspieroefeningen

Train je buikspieren twee keer week en maak er een gewoonte van om ze in te houden. Je ziet niet alleen minder buik, maar je lijkt ook echt langer én slanker!

crème’

Breng een verstevigende crème aan. Masseer in met cirkelbewegingen rond je navel in de richting van de klok.

Heb jij nog andere tips?